Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen palvelun avulla

9.4.2018

Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen palvelun avulla

Hämeenkyrön terveyskeskuksen, fysioterapian, neuvolan ja suun terveydenhuollon palveluissa on 9.4.2018 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla hämeenkyröläiset voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Vaiva tai sairaus – yhteydenotto vastaanotolle tai suun terveydenhuoltoon
  • Varatun ajan peruminen
  • Todetun ja hoidossa olevan sairauden määräaikaiskontrolli
  • Lääkärintodistukset ja lausunnot (ajokortti, terveystodistus jne.)
  • Reseptin uusiminen
  • Tutkimustulosten kysely
  • Sairaslomatodistus äkillisen sairauden vuoksi sinulle tai lapsellesi
  • Rokotusneuvonta - matkailijoiden rokotukset
  • Yhteydenotto / ajanvaraus fysioterapiaan
  • Yhteydenotto / ajanvaraus neuvolaan
  • Yhteydenotto suun terveydenhuoltoon
  • Röntgen, yhteystiedot ja toimintaohjeet
  • Laboratorio, yhteystiedot ja toimintaohjeet

Näin asioit sähköisesti

Mene osoitteeseen http://www.hameenkyro.fi/. Klikkaa etusivulla olevaa banneria, jossa lukee "24h asiointi Terveysasemalla" ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

1 Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim. yhteydenotto vastaanotolle, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai tutkimustulosten tiedustelu

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapeutille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Hämeenkyrön kunta. Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy. Sen tuottama sähköinen asiointi on otettu käyttöön yli 70 suomalaisella paikkakunnalla mm. Seinäjoella ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa. Klinikin asiakkaina on yli 900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja palveluntuottajaa.

24h asiointi Terveysasemalla

« Takaisin