Palvelusetelin hakeminen

1. Ota yhteyttä Hämeenkyrön kunnan hyväksymään palveluntuottajaan tai täytä päivähoitohakemus heidän nettisivuillaan.

2. Kun hoitopaikka on järjestynyt, täytä kunnan sivuilla sähköinen palvelusetelihakemus. Palveluseteliä haetaan lapsikohtaisesti. Huom! Mikäli haet ensimmäistä kertaa varhaiskasvatus-, palvelusetelipaikkaa täytä hakemus kohdasta Avoin sähköinen hakemus.

3. Palvelusetelin arvon määrittämiseksi toimita tulotositteet tai suostumus korkeimpaan maksuun sähköisen asioinnin kautta tai sähköpostilla os. sari.ahonen(at)hameenkyro.fi tai os. Hämeenkyrön kunta/ Sari Ahonen, Kyrönsarventie 16, 39100 Hämeenkyrö. Sähköiseen asiointipalveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla. Palvelusetelipäätöstä ei voi tehdä ilman tuloselvitystä.

4. Palveluntuottajan hyväksyttyä lapsen hoitosuhteen ja tuloselvityksen ollessa valmis, tehdään palvelusetelipäätös. Hyväksyttyäsi päätösten sähköisen tiedoksiannon päätöksestä lähetetään tieto sähköpostiviestillä ja se on luettavissa sähköisessä asiointipalvelussa. Muutoin palvelusetelipäätös lähetetään huoltajalle postitse. Tarkista päätöksen tiedot. Palveluntuottajalle lähetetään ilmoitus palvelusetelistä.

5. Saatuasi palvelusetelipäätöksen tee päiväkodin kanssa hoitosopimus ja sovi varhaiskasvatukseen liittyvistä yksityiskohdista (palveluntuottaja määrittelee mm. irtisanomisajan).

Palvelusetelin myöntämisen yhteydessä mahdollinen varhaiskasvatushakemus Hämeenkyrön varhaiskasvatukseen poistetaan. Mikäli lapsella on kunnallinen hoitosuhde eikä perhe ole irtisanonut hoitosuhdetta, se päätetään palvelusetelin myöntämistä edeltävään päivään.
Kotihoidontuen maksaminen päättyy päivään, josta palveluseteli on myönnetty lapselle. Mikäli saatte kotihoidontukea, ilmoittakaa Kelaan päivämäärä, josta alkaen palveluseteli on myönnetty.